סגנונות תקשורת

20/10/2014
מזור לעסקים - ניהול תזרים מזומנים

סגנונות תקשורת

סגנונות תקשורת – האם כאשר אני משדר זה אומר שאני מתקשר?
כיצד לפנות לאחר באופן שייקלט בהתאם לכוונת המשדר?
כיצד לתקשר עם אדם מולי עפ"י רמת הקשבתו.
התאמת התקשורת ללקוח כך שעברת המסר ללקוח תהיה מדויקת ומותאמת לסגנון התקשורת שלו.

 סוגי סגנונות תקשורת:

1. משימתי – ממוקד למטרה, ביצועי.
2.מקדם – "פופקורן" – אנרגטיים, אוהבים לדבר, אוהבי חברה, תעשה לי טובה.
3. מנתח – "חופר" בודק כל דבר לפרטי פרטים, אוהבים ללמוד ולבדוק, יחכו עד שיפנו אליהם (לא יוזמים)
4. תומך – מנסה לרצות אחרים ויבטל את עצמו, חביב.

פירוט סגנונות תקשורת:

סגנון תקשורת "משימתי" ממוקד למטרה, כמו מפקד בצבא."

נוטים להיות פעילים, עצמאיים , שאפתנים ומציגים חזות של בטחון עצמי. נוקטים יוזמה עם אחרים באופן
אישי וקבוצתי ונהנים "לנצח על התזמורת", בעשיית דברים, אשר בד"כ הם עושים תוך גישת "לקיחת פיקוד".
עסקם להבחין ב:  מי, מה, היכן ואיך בכל מצב נתון. הם בדרך כלל בעלי רצון חזק וכוחניים, ונכונים להתעמת
עם אחרים ביחס לרעיונותיהם וגישותיהם. בד"כ מחליטים במהירות ובתדירות גבוהה, אשר יוצרת את תחושת
היעילות ואולי המידיות. עלול להיות קשה למשימתי להפגין רגשות. בהעדיפם סדר וארגון, המשימתיים יכולים
להשליט סדר מתוך מהומה בקלות ובטבעיות. הם אוהבים להיות אחראיים באופן מלא למצב ועלולים להתרעם
ולהתנגד שלאחרים יהיה הכוח מעליהם. הם רוצים לנהל את כל חלקי חייהם. בד"כ משימתיים הם דיקנים
ומקיימים את הסכמיהם כאילו הם "נדרים קדושים."

סגנון תקשורת "מקדם":"

נוטים להיות מעורבים עם אנשים במצבים המשתנים בתדירות גבוהה ובמהירות. בד"כ אוהבים פעילויות מלהיבות.
כיון שאינם נוטים לניתוח מפורט, הם יכולים לעשות הכללות בקלות ללא מידע עובדתי מספק והם נוטים להגזמה.
הם בד"כ מגרים אנשים להתחבר עימם, הם מבלים חברתיים, חברותיים, מלאי חיים ואישיים. מקדמים אוהבים
הנאות ויחפשו אנשים האוהבים לשחק ולהיות ספונטניים. בגלל טבעם הדרמטי במקצת, עשויים לחשוב בקול רם,
בדרך המשכנעת אחרים לגבי עמדה מסוימת או פעולה מסוימת, ומיד לפנות לרעיונות אחרים ולפעולות אחרות.
התנהגות זו עלולה להיקלט כ"חוסר יציבות" או כאנוכיות. בד"כ חסרי עניין בפרטים ועלולים לנוע בתדירות גבוהה
מידי קדימה, בטרם השלמת המשימה. הם עלולים לקפוץ למסקנות על בסיס של אינטואיציה או ניחוש.

סגנון תקשורת "מנתח":

נוטים לגשת למצבים בסגנון "פתירת בעיות". נוטים יותר לרעיונות ומושגים, מאשר ליחסים ותחושות. הם מעדיפים
לימוד והרהור, על פעולה מיידית ויוצרים רושם מחושב ואפילו מהוסס. הם נוטים להיות "השפעה מייצבת" בקבוצה,
בדרכם המרוסנת, ובפעולתם ללא השערות והנחות, במתכוון, ובחוסר תוקפנות. בד"כ הם ממתינים לאחרים שיפנו
אליהם, מאשר ליזום הצגת דעתם. אופייני להם לרצות לאסוף הרבה נתונים, דעות ועובדות לפני בצוע החלטה כל
שהיא. הם נפלאים ב-"חרטת קניות", בגלל שהם ימשיכו לאסוף מידע עניני אפילו לאחר שההחלטה התבצעה.
תפקיד ה-"מתייעץ עם אחרים" מתאים לרצינותם ולנוהגם הדקדקני. אחרים יכולים להתרשם מהם כ- "אקדמאים",
"תאורטיקנים" וכמתייחסים לעצמם ברצינות מרובה. הם יכולים קרוב לודאי להיות אפקטיביים יותר, אם ילמדו
להיות פחות רציניים, להשתחרר ולהנות יותר

סגנון תקשורת "תומך:"

נתפשים כנינוחים, חביבים, מנסים להפחית כל סכסוך בין אישי. מניחים בד"כ לאחרים ליזום במצבים חברתיים.
קשה להם לסרב לבקשה בגלל שהם רוצים להיות לעזר, גם אם עליהם לכופף את הרצון האישי שלהם לבקשה.
גישתם המבינה החברתית לאנשים, אינה מאיימת וקל להיות עימם. כיוון שבד"כ אינם אנשים תחרותיים , הם
אינם כופים עצמם על אחרים או מנסים לשכנע אחרים בנקודת השקפתם. נוטים להיות דאוגים יותר לרגשות ויחסים
עם אחרים מאשר להגיון ולמשימה. תומכים בד"כ מאוד אינטואטיביים. הם כנראה יחפשו יחסים קרובים חמים
ומאריכי ימים. הם מקשיבים טובים אשר יקדישו מזמנם לאנשים, על מנת שירגישו הקלה ויחושו בהכרה.

לקישורים נוספים:

אימון מכירות בשיטת C.E.L למכירות

למכור, להתרגש, להצליח, להגיע ליעדים ולנצח! מזור יועצים תלמד אתכם לנצח בשיטת cel

הדרכת מכירות למסעדות ובתי קפה

מלצרים, ברמנים, מנהלי אירוע, מנהלי משמרת- כולכם צריכים להתאמן!
איך מעלים אחוזי שירות, איך מגדילים מחזור מכירות? לפרטים לחצו על הקישור…….

ייעוץ עסקי

הייעוץ עסקי משתלב בליווי אינטנסיבי יום יומי, כאשר בתהליך אנחנו בוחנים את הארגון
"עד הקרביים" 
מנתחים מספרים, מאבחנים כוח אדם, מבחינים באבטלה סמויה, בודקים
תהליכי שיווק ומכירות, 
בונים אסטרטגיות ומקדמים את העסק שלך לקראת הצלחה!
לפרטים לחצו על הקישור…….

ניהול תזרים מזומנים – מזור לעסקים

איך מנהלים את כל הכספים שנכנסים או יוצאים?למתי לרשום את הצ'ק? לפרטים לחצו על הקישור…….

ייעוץ שיווקי – ניסית פעם לירות כמה חצים בפעם אחת ולפגוע במטרה אחת?

בוודאי שלא. כי חץ נועד שירו אותו למטרה אחת. כך בדיוק קורה עם קהל היעד שלך.
אנשים מאחורי העסקים מגיעים אלי מתוסכלים מהתקציב הענק שהם השקיעו בפרסום,
בשלטי חוצות, ברדיו ובכל ערוץ אפשרי מבלי לקבל תוצאות. לפרטים לחצו על הקישור…….

אבחון עסקי – כמה אתם באמת יודעים על העסק שלכם?

אתם בוודאי יודעים הרבה על העסק שלכם, אך לא מספיק.
אתם מכירים את העסק שלכם היטב אך מנקודת המבט שלכם. לפרטים לחצו על הקישור…….

תוכנית עסקית

"יש לי כסף…יש לי רעיון מעולה…אני גם בטוח שאצליח …נראה איך יהיה ואז אבנה תוכנית עסקית…"
לא לא ולא!!! 
לפרטים לחצו על הקישור…….

הקמת עסק עם המומחים מזור לעסקים

בישראל 1 מתוך  5 אנשים רוצים להיות בעלי עסקים. לא לכולם זה מתאים,
לא לכולם החלום מתגשם על הצד הטוב ביותר, ולכן אנחנו כאן בשבילך. לפרטים לחצו על הקישור…….

לחיות או לא להיות

הצגה עצמית –
בפגישה רומנטית? בפגישה עסקית? או בסגירת עסקה? למה זה כל כך קשה להציג את עצמך בפשטות?